Els instituts SINS Cardener i Bovalar de Castelló, així com el col·legi Virolai són referents de bones pràctiques pel que fa a l’orientació de l’alumne, segons explica La Vanguardia en el seu article (Des)orientació professional del 20 de març.

L’objectiu d’aquesta orientació, no només acadèmica i professional, és que l’alumne estigui preparat per decidir en funció dels seus interessos i expectatives previ coneixement de les seves fortaleses i aptituds.

En aquest sentit, l’institut SINS Cardener treballa amb els plans personals de millora, un document estratègic consensuat entre família, centre i alumne, on “assenyalem reptes concrets i assumibles (…) i anem veient els assoliments. Això l’obliga a prendre coneixement sobre si mateix i a comprometre’s amb el seu aprenentatge -explica David Atzet, director del centre. Pel que fa a les sortides formatives, els projectes els ajuden a conèixer el món laboral”, igual que els tallers i activitats incloses dins de la Fira d’oficis que organitza l’institut.

Ahir dimecres 20 de març va començar la trentena edició del Saló de l’Ensenyament que romandrà obert fins diumenge, amb 270 expositors i nombroses activitats.

En un entorn canviant, amb un mapa de professions per definir i una més que àmplia oferta formativa, la figura de l’orientador guanya cada cop més pes.

Si voleu llegir la notícia sencera, la trobareu aquí