Benvolgudes famílies,

Des de l’AMPA esperem que el curs hagi començat bé per tots/es vosaltres!

D’altra banda, ens plau informar-vos que el dimarts 2 d’octubre a 2/4 de 9 del vespre, tindrà lloc la primera trobada de l’AMPA del curs 2018/19. És per això, que ens agradaria que ens hi acompanyéssiu!

Fa uns dies que hem començat curs i alguns/es de vosaltres, fins i tot, us heu iniciat al SINS Cardener!
Des de l’AMPA us volem donar la benvinguda i explicar-vos quin paper tenen les nostres comissions al centre! Tanmateix, us volem escoltar i compartir amb tots/es vosaltres un espai on poder resoldre dubtes!

Us hi esperem a tots/es!!!

Salut i fins aviat!!

Junta de l’Ampa SINS Cardener

Acta de la reunió de la Junta de l’Ampa del dimarts dia 2 d’octubre.

Punts tractats:

  1. Presentacions.
  2. Canvi de Junta.
  3. Explicació de les diferents comissions actives.
  4. Coses que s’han fet i es fan des de l’AMPA.
  5. Invitació a repartir-se per les diferents comissions.
  6. Propera data per l’assemblea de sòcies.
  7. Loteria.
  8. Cloenda.

1.- Fem una ronda de presentacions per adonar-nos de la participació, saber de quins diferents llocs venim i coneixe’ns una mica. El resultat és que hi ha més participació per part de les famílies de 1r curs.

2.- L’actual presidenta de l’AMPA ens explica la necessitat d’aquest any de fer un canvi d’algunes de les membres de la Junta Directiva. Entre elles està ella mateixa i també la secretària. També ens explica que, per la manera de treballar que tenim, els càrrecs són necessaris per estatuts però que les tasques es poden repartir entre més persones,

La tasca de la presidència és bàsicament de pont entre l’equip docent i l’AMPA.

La tasca de la secretària és la de portar tots els papers administratius, com per exemple la comunicació de canvi de junta al registre d’associacions, tenir al dia el llistat de famílies, aixecar acta de les reunions i fer la memòria del curs, entre d’altres.

La tasca de la tresoreria és la de portar l’estat de comptes i els pressupostos de l’any per poder portar la comptabilitat però també per informar a les sòcies.

(D’aquí podria sorgir la Comissió administrativa, tot i que tres persones tinguin la signatura es pot dividir per fer les tasques entre vàries més).

3.- S’expliquen que estem repartits en diferents comissions, durant l’explicació hi ha intervencions de la persona representant de cada comissió, i que de moment les actives són:

  • Festes: Fins ara s’ha ocupat de l’organització de l’arrossada de germanor que consisteix en un dissabte lúdic amb inflables pels alumnes al matí i pica-pica, dinar, postres i cafè plegades les famílies i el professorat assistents. Es finança amb un tiquet de preu simbòlic per cobrir despeses, també hi ha servei de bar en el que es venen begudes.

També organitzen la xocolatada de la Marató i s’ha participat en la FMI (Festa Major Infantil) de Sant Joan.

També s’encarrega junt amb les famílies de 4art de l’organització de la graduació dels alumnes que acaben l’ESO.

La comissió està oberta a la participació i a idees noves.

  • Obres: Com ja sabem tenim un institut arquitectònicament deficitari per acollir el nombre d’alumnes i una possible obertura a batxillerat.

Fins ara les famílies de la comissió han parlat amb persones de l’administració que van canviant, la qual cosa dificulta bastant l’escolta de la demanda. Es tracta de continuar parlant però també fer pressió mitjançant accions de ressò com ara recollida de firmes o actes reivindicatius.

La comissió està oberta a la participació i a idees noves.

  • Pedagogia: De moment la comissió està bastant verge. La seva tasca seria la integració de les famílies i la relació entre elles i la vetlla del projecte educatiu.

S’encarrega d’organitzar les xerrades, SINS Cafè, i tallers que s’han fet fins ara.

Es pensa en una comissió mixta entre professorat i famílies per tenir un millor enfoc.

La comissió està oberta a la participació i a idees noves.

  • Comunicació: S’encarrega de tot tipus de comunicació, elaborant els comunicats per informar a les famílies. Posa al dia la pàgina web de l’Ampa i els grups de WhatsApp. Aquests grups s’han creat per tenir una eina més per arribar a la majoria de famílies possible. No són grups de conversa. Hi ha un grup de classe amb una persona delegada de cada curs que formen part d’un altre grup que és el que dinamitza els missatges que s’envien.

Fins finals dels curs passat s’ha ocupat també de la realització de la revista trimestral del SINS. La idea per aquest curs és fer el traspàs als alumnes de la confecció i redacció de tota la revista com a un Pla d’acció més del projecte educatiu (“Periodistes de la SINS”) . La redacció de la darrera edició del curs passat es va fer per part dels alumnes.

La comissió està oberta a la participació i a idees noves.

4.-S’explica la trajectòria de l’Ampa i el que normalment s’ocupa de fer. S’ha explicat bastant durant la intervenció de cada comissió però no s’ha dit que també s’ocupa de la confecció de les agendes, carpetes i l’embolcall de roba pels entrepans (Aquest últim entra dintre del projecte d’escola verda de l’institut, es tracta de reduir al màxim els residus i reciclar).

També es fa una dotació de material a l’institut allà on el departament no vol o no pot arribar com fins ara: connexió a internet addicional, material de laboratori, parquet del pati, càmera de fotos, equip de so, ordinadors, projectors, serra elèctrica…

Un altre col·laboració és la compra de begudes i d’altres pel sopar final quan hi ha intercanvi d’erasmus.

5.-Convidem a les persones assistents a dividir-se per les diferents comissions i algunes s’apunten per col·laborar. Les que han rebut més interès son la de festes i la pedagògica.

6.-Tot i que la gent ha anat marxant hem de posar data per a l’ASSEMBLEA de socis de l’AMPA. Finalment es decideix que sigui el dia de la propera reunió que serà el dimarts 6 de novembre a les 20:30 hores.

7.-Acordem amb la comissió de festes i pedagògica, que són les que han tingut més participació, que s’encarregui de la loteria d’aquest any i que després ja farem la difusió i repartició amb l’ajuda dels grups de WhatsApp.

8.-Contentes per la participació quedem el dimarts dia 6 de novembre, passarem la informació a les famílies i ens comunicarem entre nosaltres via correu electrònic i WhatsApp.