Coses que m’agraden… i molt!

  • Veig que tenen temps per relacionar-se. Crec que és fonamental. I més en la seva edat. Cal aprofitar les oportunitats de compartir el temps i espai que tenen al nostre institut.
  • Aprenen a prendre iniciatives que després reflecteixen en altres activitats que fan a casa. Són autònoms i s’espavilen a fer allò que volen amb el material del que disposen.
  • Fan activitats molt diverses i molt útils per la vida. I les fan amb il·lusió, gaudint-ne, la qual cosa fa que les aprenguin per sempre més.
  • Aprenen a veure quina és la seva manera de posicionar-se en un grup de treball. A vegades no és fàcil, ja que s’agafen rols. Per mi el més interesant és poder veure el rol que cadascú adopta.
  • Es un model d’aprenentatge que agafa un ampli ventall de matèries. Des de les més tradicionals i útils per la vida quotidiana com ara cuina o una pràctica d’electricitat, passant per varies matèries artístiques com la plàstica, la música, teatre… fins a les assignatures de tota la vida (les troncals), incorporant-ne els aspectes més interessants. A més, són avantguardistes i innovadors en les noves tecnologies (estan a l’última en aquest aspecte).
  • Veig que la iniciativa que permet als nois i noies triar el tema dóna molta més intensitat a l’aprenentatge, ja que el gaudeixen i aprenen a vegades sense ni adonar-se’n. El viuen.
  • Veig que quan agafen un tema que els interessa el poden estendre i integrar en les activitats extraescolars. El treball a casa deixa de ser una càrrega (especialment agraït per nens que ja van molt carregats d’activitats) perquè el sistema permet integrar-ho i enriquir-ho. Tot gràcies a la flexibilitat que té.
  • Es fan moltes sortides i activitats molt enriquidores fora del centre. Tant a nivell cultural, com d’oci.

Coses que milloraria

Veig que potser passen massa temps  davant l’ordinador. Crec i valoro l’aprenentatge de les noves tecnologies, però jo limitaria el temps d’exposició per les següents raons:

  • No crec que sigui necessari buscar sempre informació a les webs. Crec que un cop has aprés com funciona una cerca a internet, no cal entretenir-s’hi més.
  • Crec que per treballar sobre un text no cal estar davant de la pantalla, cosa que s’acaba fent en excés i és desaconsellable per la vista, i la postura.
  • Crec que per aprendre a escriure sense faltes d’ortografia és molt més efectiu fer-ho sobre el paper. A més a més, no tens l’ajuda còmode del corrector, que et fa la feina i evita que hagis de fer l’esforç de fer-ho bé.
  • Crec que ja que l’ordinador és l’eina del present i del futur, cal aprendre a fer-ne un bon ús. La tendència generalitzada davant d’una pantalla és distreure’s i dispersar-se, per tant, crec que és bo que aprenguin abans l’exercici de la concentració i a dirigir una intenció mantinguda. Així, quan es perdin, per la distracció que provoca estar davant de la pantalla, podran adonar-se’n més ràpidament.
  • Crec que es bo passar el “mono” de la dependència dels mòbils, i poder observar-lo. Tenint en compte el temps que passen (i que passaran) davant de les pantalles, jo deixaria que l’institut fos un lloc de relació NO virtual, i prou. Guanyariem en salut i en aprenentatges, tant acadèmics com vitals.

Tarannà del Cardener

Professors motivats, entregats i creatius. Molt atents als alumnes i a les particularitats de cadascú. Flexibilitat, amabilitat i simpatia. Inclusivitat, tolerància i valors. Es respira un treball en equip real, dedicació amb passió. S’escolta i es tenen en compte les diverses opinions. Crec que és un centre realment compromès amb el seu projecte. Tenia por que, passats uns mesos, es diluís i es tornés un centre més convencional com tots els altres, però no ha estat així.

Tenim una AMPA fantàstica, dialogant, activa i constructiva

US FELICITO. MOLTES GRÀCIES A TOTS!

Montse Girbau (mare de 3r d’E.S.O.)